24/11/2016
JAK ROZPATRYWAĆ SKARGI I WNIOSKI W OGÓLNYM POSTĘPOWANIU ADMINISTRACYJNYM
Program szkolenia:
1. Prawo petycji w Konstytucji RP.
2. Zasady ogólne w postępowaniu w przedmiocie skarg i wniosków.
3. Przedmiot skargi i wniosku
4. Forma skarg i wniosków.
5. Skargi
• Organy właściwe do rozpatrzenia
• Czynności organu niewłaściwego
• Termin załatwienia skarg
6. Zawiadomienie o załatwieniu skargi.
7. Wnioski
• Wniosek jako ulepszenie administracji
• Organ właściwy do ich rozpoznania
• Termin rozpatrzenia i załatwienia wniosku.
8. Skargi w świetle zmian przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.
9. Problematyka skargi ponownie wniesionej (ukrócenie skarg pieniackich).
10. Sposób postępowania z klientem trudnym (empatia, opanowanie i ustalenie właściwego rozwiązania).
11. Analiza projektu zmian ogólnego prawa administracyjnego w odniesieniu do problematyki rozpatrywania skarg i wniosków.
12. Rozwiązywanie kazusów i analiza orzecznictwa NSA i WSA.
WIĘCEJ INFORMACJI ORAZ ZAPISY NA :